Dyer eiland en Robbeneiland - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Tijn Scholten - WaarBenJij.nu Dyer eiland en Robbeneiland - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Tijn Scholten - WaarBenJij.nu

Dyer eiland en Robbeneiland

Door: Tijn Scholten

Blijf op de hoogte en volg Tijn

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Na al een hele week in Zuid-Afrika doorgebracht te hebben, ben ik met de groep naar Dyer Island gevaren. Dyer Island is vooral bekend om al zijn robben die op de kant van het eiland liggen, maar het water, Atlantische oceaan, erom heen is ook bekend om de marine big five. Van deze big five hebben we de rob, dolfijn, penguins en zelfs een walvis. Dit was een bijzondere ervaring, omdat een walvis normaal alleen in de wintermaanden in Zuid-Afrika voorkomen. Na de tocht naar Dyer Island zijn we naar Hermanus gegaan. Hermanus is een rijk dorpje, waar het grootste deel van de bevolking blank was, dit laat toch nog zien dat de Apartheid in dit land toch nog een grote rol speel. Dit kan je zien doordat in de townships bijna de complete bevolking gekleurd en in de rijkere delen, zoals Stellenbosch, Waterfront en dus ook Hermanus, blank zijn. Dit vind ik toch nog vreemd dat zoiets uit de geschiedenis in dezer dagen nog een rol speelt. Na een uurtje rond hebben gelopen door Hermanus, zijn we met de hele groep naar het Grotto Beach gegaan, waar wij twee uur door hebben gebracht. Als afsluiter van de dag ben ik met de hele groep naar een restaurant in Greyton, een dorpje slechts twee kilometer van Genadendal vandaan, wezen eten.
Op veertien februari ben ik naar Robbeneiland geweest, het eiland waar Nelson Mandela 18 jaar heeft doorgebracht. Hier hebben wij een rondleiding gekregen door een gevange die op robbeneiland acht jaar vast heeft gezeten. Op Robbeneiland hebben wij ook een rondleiding gekregen over het eiland. Persoonlijk vond ik Robbeneiland het mooiste van de reis tot nu toe. Na Robbeneiland zijn we vanaf Waterfront naar het centrum van Kaapstad vertrokken om daar een lokale markt te bezoeken. Daar heb ik ook enkele souviners gekocht voor thuis.
Op de maandag heb ik met drie andere Nederlands en hun buddies social services gedaan, helaas was mijn buddy nog steeds ziek en kon dus niet naar school komen. Bij de social service hebben wij maaltijden bij ouderen uit Genadendal bezorgd en wij hebben geholpen om het magazijn schoon te maken. Dit was eigenlijk het enige wat ik op de vijftiende gedaan heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Tijn

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 1356

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: