De eerste week - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Tijn Scholten - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Tijn Scholten - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Tijn Scholten

Blijf op de hoogte en volg Tijn

12 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Na een lange vliegreis, die begon in Amsterdam met een tussenstop in Istanbul was ik eindelijk in Kaapstad. In Kaapstad ben ik met de schoolbus van de Emil Weder High School naar Genadendal gebracht, waar ik twee weken zal gaan doorbrengen.
Op de Zondag na aankomst ben ik naar Cape Agulas gegaan. Deze cape is het meeste zuidelijkste puntje van het Afrikaanse werelddeel en op deze plaats ontmoeten ook twee oceanen elkaar, de Indische en de Atlantische oceaan. Na dit bijzondere punt te hebben bezocht ben ik met de groep naar een strand gegaan dicht bij dit punt om te gaan zwemmen.
Op de eerste dag van de nieuwe week heb ik samen met mijn buddy lessen gevolgd op de Emil Weder High School. Deze lessen leken absoluut niet op de lessen zoals ze in Nederland gaan, de leraren waren minder streng en sommige gaven geneens les. In die namiddag heb ik het museum van Genadendal bezocht waar een man ons heeft verteld over de geschiedenis die Genadendal rijk is.
Een dag later heb ik de Townships van Kaapstad bezocht, daar heb ik lessen gevolgd op twee basisscholen in de township Khaylitscha. Deze lessen werden georganiseerd door de voetbalclub Ajax Cape Town. Eerst gaf de leraar les over hoe je gezond moet leven en daarna hebben de kinderen buiten gevoetbald. Nadat we de lesjes hebben gevolgd zijn we nog naar Stellenbosch geweest wat zeer bekend is om zijn wijnen. Dezelfde middag zijn wij de sloppenwijk nog verder ingegaan en hebben daar gevoetbald met de lokale bevolking.
De woensdag heb ik weer lessen gevolgd op de Emil Weder High School en hebben wij trefbal gespeeld met elkaar. Op de woensdagmiddag ben ik met mijn buddy, Jayden Oldendal, mee naar huis gegaan.
Een dag later ben ik naar de Tafelberg geweest, dit wat is een zeer mooie ervaring, omdat de tafelberg geheel in de wolken leek te liggen alleen bovenop de berg was hij heel helder. Diezelfde middag hebben wij ook het District Six museaum bezocht waar Noor Abraham vertelde hoe zijn ervaring was om in dit deel van de stad te wonen. Na dit bezoek zouden we eerst get centrum van Kaapstad bezoeken, maar omdat dit te gevaarlijk zou worden in verband met demonstratie zijn wij uitgeweken naar het rijke deel van Kaapstad, namelijk Waterfront. In de avond waren wij als groep uitgenodigd om het schoolfeest van de Emil Weder High School te bezoeken.
Vandaag ben ik weer naar de school gegaan alleen nu niet om lessen te volgen, maar om samen met mijn buddy vrijwilligerswerk te doen, alleen deze keer was mijn buddy helaas ziek. Ik ben uiteindelijk afgezet bij het huis waar de ouderen van het dorp samen komen, hier hebben wij het huis schoon gemaakt. Na dit gedaan te hebben ben ik naar de basisschool gegaan om uit te leggen wat voor lesje ik ga geven komende donderdag. Ik heb mezelf voorgesteld aan de klas die ik les ga geven en heb nog andere klassen bezocht.
De eerste week zit er helaas al op, maar ik heb nog steeds een week om dit mooie land verder te ontdekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Tijn

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 1355

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: